Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2009

If men cease to believe that they will one day become gods then they will surely become worms. *

<< Γουΐκς: Φτάνουμε τώρα στο ζήτημα της πορνογραφίας και του άσεμνου. Ελπίζω να μη σας ενοχλεί να το θίξουμε. Εξάλλου, σας θεωρούν αυθεντία στο θέμα. Δεν είπατε κάπου, "Είμαι υπέρ του άσεμνου και κατά της πορνογραφίας";

Μίλλερ: Το λοιπόν, είναι πολύ απλό. Το άσεμνο είναι άμεσο, και η πορνογραφία κάτι έμμεσο, πλάγιο. Πιστεύω στο να λέμε την αλήθεια, να την αποκαλύπτουμε εν ψυχρώ, να σοκάρουμε αν είναι ανάγκη, κι όχι να τη μεταμφιέζουμε. Μ'άλλα λόγια, το άσεμνο είναι μια διαδικασία κάθαρσης, ενώ η πορνογραφία κάνει ακόμα πιο ρυπαρό το ζόφο.

Γ.: Διαδικασία κάθαρσης; Με ποια έννοια;

Μίλλερ: Κάθε που σπαέι ένα ταμπού, κάτι καλό συμβαίνει, κάτι ζωτικό.

Γ.: Όλα τα ταμπού είναι κακά;

Μίλλερ: Όχι στους πρωτόγονους λαούς. Υπάρχει λόγος ύπαρξης των ταμπού στην πρωτόγονη ζωή, αλλά όχι και στη δική μας, όχι στις πολιτισμένες κοινότητες. Σ'εμάς, το ταμπού είναι κάτι επικίνδυνο και ανθυγιεινό. Βλέπεις, οι πολιτισμένοι άνθρωποι δε ζουν σύμφωνα με ηθικούς κώδικες ή αρχές οποιουδήποτε είδους. Μιλάμε για όλα αυτά, μπορεί να αποτίουμε φόρους τιμής , αλλά δε μας πείθουν, δεν τα πιστεύουμε. Κανένας δεν υπακούει σ'αυτούς τους κανόνες, δεν έχουν θέση στη ζωή μας. Τα ταμπού εξάλλου δεν είναι παρά μονάχα πονοκέφαλοι, προϊόντα άρρωστων μυαλών, μπορείς να πεις, ανθρώπων φοβισμένων που δεν έχουν το κουράγιο να ζήσουν και που, με το πρόσχημα της ηθικής και της θρησκείας, μας έχουν επιβάλει αυτά τα πράγματα. Αντιλαμβάνομαι τον κόσμο, τον πολιτισμένο κόσμο, ως έναν κόσμο σε μεγάλο βαθμό πέραν της θρησκείας. Η θρησκεία στους πολιτισμένους λαούς είναι πάντα κίβδηλη και υποκριτική, είναι το αντίθετο αυτού που οι πρώτοι άγιοι κάθε θρησκείας εννοούσαν αληθινά.>>


Henry Valentine Miller: Αμερικανός συγγραφέας του οποίου το έργο άσκησε σημαντική επιρροή στη λογοτεχνία την περίοδο του μεσοπολέμου, ενώ εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από τους συγγραφείς της γενιάς μπητ. Ως πεζογράφος διακρίνεται για το άμεσο, ελεύθερο και έντονα αυτοβιογραφικό ύφος του. Ανάμεσα στα κυριότερα έργα του συγκαταλέγονται ο Τροπικός του Καρκίνου, ο Τροπικός του Αιγόκερω, η τριλογία Η Ρόδινη Σταύρωση (Sexus, Plexus, Nexus) και Ο Κολοσσός του Μαρουσιού.

Ο Χένρι Μίλερ (26 12 1891 - 7 6 1980) έζησε την αλητεία στο πετσί του σε καιρούς που κόστιζε η περιπλάνηση. Γιος ράφτη, είχε μάθει από τον πατέρα του πως όταν έχεις χρήματα πρέπει να τα μοιράζεσαι με τους άλλους κι όταν δεν έχεις να τα δέχεσαι χωρίς ενδοιασμούς.(I have no money, no resources, no hopes. I am the happiest man alive.) Σπάταλος σ' όλα του: στους έρωτές του, στις φιλίες του, στα γραψίματά του. Τον Ιούλιο του 1939 φθάνει στην Κέρκυρα, με καράβι από τη Μασσαλία, κατόπιν επίμονης πρόσκλησης του αγαπημένου του φίλου και συγγραφέα Λόρενς Ντάρελ. Γνωρίζεται με τον «Κολοσσό» Γιώργο Κ. Κατσίμπαλη, τον Γιώργο Σεφέρη και τον Νίκο Χατζηκυριάκο - Γκίκα.
«Πιστεύω μάλλον ότι ο συγγραφέας είναι ένας ενδιάμεσος, κάτι σαν μέντιουμ που, όταν πια βγει από την έκστασή του, καταπλήσσεται κι ο ίδιος απ' όσα είπε και έκανε», δήλωνε.







* από τον "Κολοσσό"

το απόσπασμα της μετάφρασης (από τον Γ.Ι.Μπαμπασάκη) από το βιβλίο 'E.Heminway, W.Faulkner, J.Steinbeck, J.Dos Pasos, H.Miller Πέντε συνεντέυξεις' , τα άλλα στοιχεία από την Βικιπαίδεια και την Ελευθεροτυπία

2 σχόλια:

  1. Θα γίνετε πιο πολιτικοί επιτέλους,θολοκουλτουριάρηδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αιντε λοιπον συνεδριο και διασπαση οι αριστεροι στο ΚΚΕ και οι δεξιοι στο πασοκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή